• Merhaba Kovboy!
    Forum tartışmalarımıza aktif olarak katılmak veya kendi konu başlıklarınızı açmak için, oyun hesabınıza ek olarak bir forum hesabına ihtiyacınız var.
    BURAYA tıklayarak kayıt olabilirsiniz.

ETKİNLİK DÜNYASI - OCAK 2022 OYUNU - FİKİR ALIŞVERİŞİ

sleeplesslady

Eski Takım Üyesi
Eski Takım Üyesi
Etkinlik Dünyası Ocak 2022 Oyunu için yorumlarınızı, bir sonraki etkinlik için önerilerinizi burada iletebilir, etkinlik ile ilgili aranızda fikir alışverişinde bulunabilirsiniz.

Lütfen kırıcı, rencide edici, hakarete varan söylemlerde bulunmayın. Medeni bir şekilde tartışalım ;)
 
Etkinlik genel olarak güzeldi, her ne kadar bir süre sonra katılım sağlamasam da ( oyuncuların bencilce ve çıkarları doğrultusunda davranmalarından dolayı katılım sağlamadım, yönetimsel veya teknik bir hatadan müzdarip olduğum için değil ) başlarda işleyiş tıkırındaydı. Benim önerim şunlar;

1-Bir sonraki etkinlik sunucusunda tecrübe puanı başlığı adı altına kesinlikle verilecek en iyi ödüller eklenmeli.
2-Oyuncuların foruma etkinlik sunucusunda yaşadığı sorunları aktarma yolu geçtiğimiz etkinlikteki gibi olmamalı, bunun için önlem alınmalı. (Hakaretler, hatta edilen küfürler ve ağır ithamlar dolayısıyla bildiğiniz gibi sunucuyu bırakanlar oldu. Kaldı ki ben de hiç dahil olmasam da bu olaylara , çirkinleşen ortamda durmadığımı yukarıda belirttim.)
3-NPC hesapların da sunucuya dahil edilebileceğini düşünüyorum. Sunucuya başladığımız ilk gün kale savaşı olmamıştı mesela, bu tabi ki kale savaşı kategorisinde ödül almaya çalışan arkadaşları etkilemez ama oyuncular savaşları kendileri açtığı zaman trolleme olaylarını forumdan, özel mesajlardan okuduk. Hatta o kadar ileri gitti ki, arkadaşlarına ödül kazandırmak isteyen oyuncuların bilerek öldüğü, hasar aldığı vs. durumlar da foruma lanse edilmişti. Bunun için en iyi önlemin normal sunuculardaki awesomia savaşları gibi olduğunu düşünüyor, bu yüzden NPC hesaplarının da hızlı dünyaya eklenmesi gerektiğini savunuyorum. Bu düellolar için de uyarlanabilir tabii.
4-Karakter özelliklerinin sadece klasların normal yeteneklerine boost yapılarak oyunculara açılması gerektiğini düşünüyorum. Mesela işçi klasının normal bonusu %20 nişan bonusu, karakter klası ile %40 oluyor. Bunu %50-60 bandında tutabilirsiniz. Bunun amacı karışıklığa yol açmamak. İlk günlerde herkes neyi seçsem ne yapabilirim kafasıyla yanlış kararlar verdi, hatta seçipte ne olduğunu anlamayan oyuncu sayısı o kadar çoktu ki gün içinde sürekli böyle mesajlar aldım şahsen.
5-Oyuna zarar veren ve insanları rahatsız eden oyuncuların önüne geçmek için cezalar arttırılmalı. Eğer bir oyuncu hızlı dünya chatinde kargaşaya yol açıyorsa, diyologları karşı tarafa zarar vermek veya oyun topluluğunu manipüle etmek ise ve belirlediğiniz ticket sayısınca oyuncu hakkında destek mesajı gelirse incelendikten sonra direkt etkinlikten çıkarılmalı. Nihayetinde bir oyun platformunda olduğumuzu düşünemeyen oyuncuların verdiği rahatsızlığı ufakta olsa topluluk görmek zorunda değil.
6-Kasaba geliştirme kategorisi kaldırılmalı. Oyun içinde bir işlevselliği olduğunu düşünmüyorum. Bunun yerine rekabeti daha çok arttırmak adına kale savaşında en fazla hasar veren, düelloda en çok hasarı veren vs. çeşitlendirilebilir kategorilere ödül verilmeli.

Şuanlık aklıma gelenler bunlar. Herkese iyi forumlar.
 
Son düzenleme:

Castar7

Kıdemli Üye

Öncelikle kestane balının diyarı Zonguldak tan tüm dünyalara ve foruma selamlar,

İlk olarak böyle bir etkinlik dünyasının planlamasından ve uygulanma denetleme sürecinde başarılı eylemleri ve neticeleri için @sleeplesslady ' e teşekkürler. Hemen her konuda her açılan bildiride en ufak detaya kadar ilgilendi ve ortada şaibe ve türevlerini bırakmadı.

Daha sonra, bu tarz etkinlik dünyalarının farklı dünyalarda ki oyuncular ile kaynaşma tanışma ve fikir alışverişi için çok müsait bir ortam zemin hazırladığını düşünmekteyim. Nitekim öyle de oldum benim nezdimde. Diğer dünyalarda oynayan bir kaç arkadaşı tanıma ve dostluk arkadaşlık ilişkilerimi genişletme fırsatım oldu bu konuda da teşekkürlerimi iletirim.

Red Kit'e dünyasına dair düşüncelerim ise, ilk olarak ticaret konusuyla başlamak istiyorum. Mevcut dünyada global ticaret yasaklanmasına rağmen biz oyuncular bunun önüne geçip anlık ittifaklar kurup diğer kasabalar da ki oyuncular ile pekala çok rahat bir şekilde ticaretimizi gerçekleştirebiliyorduk sanırım global pazar yasağının önüne böyle geçtik ve global pazar yasağı gereksiz kaldı.

Öte yandan bir diğer konu ise, düello seviyeleri ve düello yapılabilecek oyuncu sayısı. Bu konuda bence şöyle bir yol haritası izlenebilirdi ki ödül kategorisi olan bir alan için bence yapılması da gerekebilirdi. Örneğin serverın açıldığı tarihten itibaren yaklaşık 2. haftanın sonunda düello sıralamasında rekabet eden arkadaşların buna bende dahil olmak üzere, çok az sayıda oyuncu ile düello gerçekleştirebilmemiz gerçekten güç bir durumdu. Bu durumun önüne bir şekilde geçmek istesekte (Düello seviyesini düşürücü iksirler vs.) gibi ne yazık ki onunda haftalık süresi olduğu için istenilen düzeye gelemedi. Bu yüzden önerim şu olacak yeni etkinlik dünyaları için eğer ki düello kategorisinde bir ödül dağıtımı olacak ise, bütün oyuncuların düello seviyesini eşit duruma getirmek yahut düello seviyesinin max bir sınır koymak örneğin 200 seviye gibi. Yahut düello seviyesini düşürücü iksirin kullanımı günlük kullanım yada 2 3 günlük sınırlar halinde azaltılması, en raddede ise baygınlık durumunun yahut düello atılan oyuncunun hayat puanının düşmemesi ve sanki hiç düello atılmamış gibi devam etmesi gibi seçenekler değerlendirilebilir. 2 saatlik geçici koruma ve 24 saatlik baygınlık koruması ne yazık ki bekleneni verememekte.

Başarı puanı kategorisi için ise, pek çok oyuncu başarı puanlarının özellikle pek bilinmeyen gizli olarak tabir edilen başarı puanlarını diğer kazanan oyuncuların profiline girip takip edip kendileri de kazanabiliyordu ne yazık ki bu durum da fikrimce haksız rekabete yol açmakta ve sürekli olarak bir takip edilme ve rekabeti baltalayıcı bir durum oluşturmakta çünkü takip eden oyuncu takip ettiği oyuncunun sürekli kazandığı başarıları takip ederek rekabet etmenin önüne geçmekte.

Kale savaşları konusunda ise, bence olmaması gereken bir kategori neden diye soracak olursanız kurallar dahilinde bir oyuncunun beslenmesi desteklenmesi en müsait alan kale savaşları. Nitekim bununda örneğini uygulamalı olarak sanırım bütün red kit serverına göstermiş olduk. Kaldı ki yaptıklarımın kuralların dışında yahut hile hurda değildi. Kaldı ki @sleeplesslady de bu konuda açıklama yaptı ve bizleri şikayet eden oyuncularında aynı yollara başvurduğunu görmüş olduk etkinlik sonuna doğru.

Öte yandan genel olarak konuşacak olursak, etkinliğin süresini çok uzun olarak gördüğümü ve bu kadar uzun zamanın gereksiz olduğunu ifade edebilirim. Yönetim tarafından eksiklik olarak gördüğüm konu ise, yönetimde ki arkadaşları daha çok Red Kit dünyasının salonunda chatinde aktif olarak görmek isterdim. Daha sonra sanırım en büyük eksiklik rekabet kavramının tam olarak anlaşılmaması beklentim şu yönde idi, etkinliğe katılan bütün oyuncuların ticaretten ve birbirleri ile olan ticaret benzeri iletişim kanallarının tamamen kapatılmış ve yasaklanmış olmasını dilerdim. Çünkü ne yazık ki bu tarz rekabetlerden bahsettiğimizde fikrimce tam olarak rekabet ortamı sağlanamamaktadır. Bununda sebebini açıklamam gerekir ise, Örneğin setlerden yola çıkalım. Bir oyuncu Kale savaşlarında Hasarcı rolünün oynuyor ve açtığı sandıklardan ZAPATA setini çıkartıyor ise bunu diğer bir arkadaşı ile MURRİ set ile takaslayabiliyor ve hiçbir kaybı olmadan yoluna devam edebiliyor. Burada kazanan 2 oyuncu oluyor ama diğer bir 3. oyuncu arkadaşı olmaması yahut bu tarz olayları tasvip etmediği için bu takası gerçekleştiren 2 oyuncudan geri kalmış olabiliyor. Nitekim TR serverını ele alacak olursak bu tarz bahsettiğim ilk oyuncu profilinde ki oyunculardan oluşmakta ve çoğu alan ve kategori daha dünya başlamadan kendi aralarında paylaşılmış olmak ile beraber 3. oyuncunun rekabetini baltalamaktadır.

İstenmeyen durumlar pek çok defa yaşandı, oyuncu kayırma, toprakçılık serverlar arası rekabete yol açmalar ve kısıtlamalar gibi bunların yaşanmasını tasvip etmedim, pek çok defa orta yolu bulmaya ve bunların yaşanmamasını istedim lakin işler çığırından çıktığında ve artık önü alınamaz hale getirildiği için bizlerde kurallar dahilinde neler yapabiliriz gibisinden bir düşünceye kapıldık ve nitekim sonuçlar açıklandığında da bize bunları yapmamıza sürekleyen oyuncuların nasıl rekabet dışı kaldığını kurallar dahilinde göstermiş olduk. Yaşanması istenmeyen bir durumda lakin yaşandı ve artık konusunun açılmasının pek bir önemi olduğunu düşünmüyorum. Bundan sonra ne yapılabilir ve bunun önüne nasıl geçilebilir kafasında düşünmek lazım.

Genel hatları itibariyle katılmaktan keyif aldığım ve yorucu bir etkinlik oldu. Etkinlik sonunda kazanılan ödüllerin gayet makul olduğunu düşünüyorum. Külçe kullanımının kapalı olması beni memnun etti açıkçası. Karakter bonuslarına eklenen özellikle Düellocu ve Asker karakterinin bonusları cidden abartılı ve önüne geçilemez derece idi. Nitekim maceracı bonusu da pek orantılı değildi gibi aldığım geri dönüşler neticesinde. Tüm bunlarla birlikte Katılan tüm oyuncu arkadaşlara teşekkür ederim. Zannımca ve Red Kit dünyasının yoruculuğunu da göz önüne aldığımda artık bu dünya ile alakalı ikili polemiklere saçma sapan triplere girenler ile tartışmak istemiyorum. Öyle yada böyle herkes yaptıklarının karşılığını fazlası ile aldı diye düşünüyorum. Sunucuya katılan arkadaşlara tekrardan teşekkürler ve ödül kazanan arkadaşlara da tebrikler.

Yeni etkinlik dünyalarında görüşmek üzere :)

Son teşekkür @sleeplesslady 'e bütün özverili çalışmalarına ve adil bir rekabet sağlama konusunda taviz vermediği için :)
 

sleeplesslady

Eski Takım Üyesi
Eski Takım Üyesi
Hemen araya girmek istiyorum, yorum yapmak için değil bilgilendirme amaçlı:
  • Sunucuda sistemsel olarak ticareti tamamen kaldırma şansımız yok, belki kural olarak koyabiliriz, bu durumda her gün girip, her oyuncuyu tek tek kontrol etmemiz lazım ticaret yapmış mı diye, olabilir mi, biraz zor olur ama olur.
  • Düello seviyesini düşürücü iksirin özellikleriyle oynama şansımız maalesef sistemsel olarak yok.
  • Düelloda Hayat puanı düşmesin şekilde bir ayarlama şansı da yok
Farklı çözümler bulunabilir, sadece sistemsel olarak mümkün olmadığını belirtmek istedim
 
@whayt earp arkadaşımın açıklamalarına katılmakla beraber benim de birkaç adet eklenmesini tavsiye edeceğim kurallar olacaktı.

- Öncelikle kasaba içi dahil ticaretin kapalı olması gerektiği, bu sayede birçok sorunun önüne geçileceğini düşünmekteyim.Çünkü suistimale en açık konu bu ticarettir.Eğer kasaba içi ya da herkese açık ticaret görevlerinde sorun yaşanacak ise yetkiniz dahilinde ticket açmamız durumunda görevin bu senaryosunun atlanıp, tamamlanabileceğini düşünüyorum.Ya da alternatif bir düşünceniz var ise lütfen yorumda belirtiniz

- Kale savaşlarında birkaç yazılı kural eklenebileceğini düşünüyorum. ( Örn: Giyilebilecek setler ya da günlük açılabilecek kale savaşı sayısı limiti ) Aklıma şuan için bu örnekler gelmektedir.Ayrıca eklenmesini istediğiniz başkaca kural tavsiyeniz varsa lütfen yorumda belirtiniz

- TP sıralaması için de mümkün ise bütçeniz dahilinde daha iyi ödüller sunulabilir. Gerekirse diğer kategorilerden kısıp bu kategoriye ekleyebilirsiniz. ( Örn: Kale savaşı kategorisi suistimale açık bir sıralama olduğu için buradan verilecek ödüller kısılabilir )

- Karakter bonusları için de düzenleme yapılması gerektiğini düşünüyorum. Geçtiğimiz etkinlikte her sınıf için gerçekten faydalı bonuslar olsa da özellikle bazı sınıfların çok daha avantajlı olduğunu düşünüyorum.Karakter bonusları olacak ise dengeyi çok sarsmayacak şekilde revize edilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Örn: Asker sınıfı karakterler düelloda fazlasıyla avantajlıydı. Düello sıralamasından bir oyuncunun bile Düellocu klasını seçmediğini görmekteyiz . Adı üstünde 'Düellocu' karakter klasının diğer sınıflardan daha avantajlı olması gerekirken aksine en tercih edilmeyen sınıf oldu.

Örn 2: Maceracı ve işçi sınıfında sağlanan ÇP bonusu gerçekten diğer sınıfların önüne geçti. Kendimden örnek verecek olursam, 'İşkencelere Karşı Çözüm Bul' tarifini, yeteneklerimi full ticaret yapmama ve ekipmanlarımı en iyi şekilde düzenlememe rağmen asker klası olduğum için şans aralığım 12.000 dolara ulaşamadı ve haliyle tarifi çalışmadan elde edemedim. Bu ayrıntıyı da dikkate alarak ÇP bonuslarında düzenleme yapmanızı rica edeceğim.

- Son olarak, etkinlik süresi gerçekten çok uzundu :( :( Etkinliğin süresinde azaltmaya gitmeniz hususunda da ayrıca desteğinizi rica edeceğim.Bana kalırsa 2 hafta yeterlidir.


@sleeplesslady,

Öncelikle düzenlemiş olduğunuz etkinlik için teşekkür ediyorum.Sonraki etkinliklerde daha katı, kesin kurallarla ve cezai işlemlerde daha da sert olmanızı temenni ediyorum.
 

Castar7

Kıdemli Üye
Sunucuda sistemsel olarak ticareti tamamen kaldırma şansımız yok, belki kural olarak koyabiliriz, bu durumda her gün girip, her oyuncuyu tek tek kontrol etmemiz lazım ticaret yapmış mı diye, olabilir mi, biraz zor olur ama olur.

Ticarete alternatif çözüm sanırım kurulacak kasabalarda PAZAR binasının inşaatı yasaklanır ise kökten bir çözüm olabilir.
Karakter klasları konusunda Düellocu karakter bonusu olarak hasar yerine Nişan ve Savulma % sel olarak bonuslar verilebilir.
Tekrardan düello konusunda, Şöyle bir yola başvurabiliriz, bir ara hatırlarsanız düello etkinliği vs. gibi bir şey olmuştu belirli seviyelerde NPC ler eklenmiş ve bunlar üzerinden etkinlik tamamlanmıştı buna benzer bir yola gidilebilir etkinlik dünyasında çünkü düello rekabeti gerçekten zevksiz ve ciddi manada 3 kişi arasında döndü.
Kale savaşlarında belirleyici kuralların konulması taraftarı değilim ne kadar bu tür hp basıp girmek yahut diğer yöntemlerden şahsi olarak haz etmesemde strateji stratejidir. Kimisi +3 Cortina tank set çeker girer kimisi full hp basıp bu oyuncuların oyundan ve savaşlardan aldığı zevkle bağlıdır. Nitekim hatırlanırsa bir dönem sadece savaşlara HP basılıp gelinirdi. Şimdi 1 2 tane set çıktı diye komple bu konuda bir kural koymak yanlış olur.
Sanırım bunu da çoğu oyuncu hatta yıllarını vermiş oyuncuların dahi bilmediği şeyler öğretti RED KİT sunucusu özellikle USTALIK konusunda gerçekten yıllarını vermiş veya yeni başlamış oyuncuların aslında pek de bir şey bilmediğini ve bu durumun neticesi olarak pek çok kafa karışıklığı olduğunu gördük. Sanırım yönetim bu konuda bir yardımcı başlık açarak destek olabilir ve biz oyuncular tarafından da rehber bir içerik oluşturulmalı diye düşünüyorum.

Düello konusuna tekrar değinecek ve durumunu en bariz şekilde özetleyecek olursak şöyle ki hatırlarsanız oyun tarihinin sanırım en kısa BAN'ı bana atıldı :D sebebi de bir oyuncu arkadaşı baymak istemeyip daha fazla düello atmak ve puan toplama amacıyla düşük seviye silah ile saldırmış olmam ve akabinde @Archimedes adlı oyun yöneticimizin bu durumu anlaşmalı düello olarak yorumlamasıyla aldığım ban idi :) Eğer ki düello konusunda rekabet edecek ve bizleri puan ve rakip konusunda tatmin edici sayılara ulaşırsak sanırım böyle yollara başvurmamıza gerek kalmayacak
:)
 

akin1

Kıdemli Üye
Öncelikle etkinlik için emeği geçen tüm yönetim ekibine teşekkürlerimi bildiririm.
Oyunu farklı temel bonuslarla oynamanın zevkini yaşattığınız için ayrıca teşekkürler.
Oyuna katılan, mücadele eden ve rekabet ortamının oluşmasına katkı sağlayan azimli oyunculara da teşekkür eder, sonraki etkinliklerde görüşmeyi ümit ederim.
Burada diğer dünyalarda oynayan oyuncularla bir araya gelip tanışma ve dostluk kurma fırsatımız oldu, bu konuda güzel bir ortamdı. Daha önce de etkinlik konusuna yazdığım gibi genel olarak ahlaki bulmadığım ancak oyun kurallarına da aykırılık teşkil etmeyen durumlar yaşandı. Sırf bu yüzden bazı oyuncu arkadaşlar oyunu protesto edercesine hesaplarını kapattılar. Yeni etkinliklerde bu tarz durumların yaşanmamasını ümit eder o arkadaşlarla da mücadele içine olmayı isterim. Bizler millet olarak her koşulda çıkarlarımıza ulaşacak mübah yollar bulduğumuz için etkinlik dünyasında ki bazı yasaklar geçerli olmadı.
Ödüller genel olarak bireysel oldugundan oyuncuların birlikte hareket etmesini gerektiren kale savaslari bireysel cabalara dönüştü, bu noktada yönetimin gelecek etkinlikte daha farkli bir ödüllendirme yapisina gidecegini düşünüyorum çünkü kalede maceraci karakter diger tum karakterlerden daha avantajli iken güçlendirilmiş setlerlede sınırlar zorlandı ve bireysellik daha ağır bastı.
Ticaret gerçekten sorun ancak ticaretin kaldırılması taleplerinede şahsen katılmıyorum, eğer ustalık kategorisinde ödül verilmeye devam edilecekse her usta diğer ustaların yapacağı ürünlere bağımlı olacak ve bir yerden sonra birbirleri ile alışveriş yapmaları gerekecek, her kasabada farklı ustalıklarda olmayacak yada oyuncu ustalık puanı yükseltmeyecek.
Oyunda çp bonus değeri o kadar yüksekti ki ofiste oyun tasarımındaki veri tipini aşıp artık hata almaya başladık ancak buna rağmen şans aralığı max.13.500$ ulaştı.
Son olarak etkinlik süresi benim gibi başarıya oynayıp görev peşinde koşan oyuncular için yetersizdi ancak genel olarak diğer oyuncularıda sürenin uzun olması rahatsız ettiğinden makul bir süre belirlenebilir.
 

Jr.Ewing

Üye
Çok güzel öneriler var okudum ama her yazan o yasaklansın bu yasaklansın şöyle kural getirilsin böyle ceza verilsin diye yazmış. Bunların yerine, arkadaşlar iyi ahlaklı olalım, hinlik düşünmeyelim, karşımızdakilere saygılı olalım, nasıl hile yaparım diye düşünmeyelim diyen yok. Hırsıza kilit olmaz derler... Yasakların da çok önemi yok. Örnek olarak; pazarda isme yazılı satışı başkasının alması yasaklanamıyor öyle okumuştum. neden yasaklamaya ugraşıyorsunuz ki.. Kale savaşında şu yasaklansın neden? yapmayın.... o kadar basit... Herşeyden önce eğitim şart ama üniversite okumakla eğitim olmaz tabi aileden eğitim şart.. Ben daha önce de bir fıkra yazmıştım "dolma hikayesi" bir kaç arkadaş baya bi eğlenmişti... ama fıkranın özünü anladıkları halde anlamamazlığa vurdular... Neden? çünkü kendileri hırsızlık hile hurda herşeyin en iyisini bildikleri için herkesi kendileri gibi sanıyorlar. yazılanlara bir ekleme yapmak istiyorum. Kilise kasarken +2 Cortez setle çalışma puanını geçtiğimiz için hata veriyordu düzeltilmesi mümkünse en azından ileride yapılacak etkinliklerde sıkıntı yaşanmayabilir. Bu tarz etkinliklerin devamını beklerim. Yalnız süre çok uzun gibi geldi. Emeği geçen herkese teşekkürler.
 

devilltown

Kıdemli Üye
burada özellikle KALE savaşlarında problem dogdu gerisi teferruhat..
kale savaşlarına KESİN ve NET .çözüm üretilmeli aynı kasaba oyuncuları acılan KALE savaşının bagımsız yada başka bir kasabaya aıt olması gözetmeksızın sadece SALDIRI/SAVUNMA tarafında olmaları sağlanmalıdır..şahsım adına söyluyorum en büyük problemı hem kendi hemde rakip olarak gördüğüm oyunculara karşı olumlu olumsuz bir çok etkisi oldu ..bunun kattiyet ile önlenmesi gerekir..
SET olayına gelince onu kimse kimseye sen şunu giy ben bunu giyeyım deme konumunda olamaz kaldıkı gecmiş savaşlarda görüldüğü gibi NOEL set ile veya kale savaşına uygun olmayan yuksek hp veren setler ile geldı arkadaslar evet bundan hasar düşüncesınde olan hem ben hemde rakıplerım faydalandık..yani 1-1 vs SAVAŞ olup hasar kastırma olayı hiç olmadı kale savaş sayısıda kısıtlanmamalı ..kimse gunduz bana uygun gece sana uygun dıyerek savaş açmaz herkes çuvalını doldurmaya bakar..
savaş sayısı kıstlanamıyacı gibi savaş açma bedelı normal serverle bır hatta x3 katı olabılır..
burada her 2 tarafda nahoş olayların altına imza attı..
TP olayıan gelırsek TP ye külçe verilmesi bile bana göre ABES çek cortez seti ustune ver 9 saat kilise alsana TP bu TP olayında bende ödül aldım 1 SAAT KİLİSE çalısması yapmadım...yani TP ye ödül verilmesi tamammen hata..şahsi fikrimdir

CM nezdinde emeği geçen tüm yonetıme teşekkürler 13-14 yıllık oyun hayatımda ilk HIZLI server tecrübem oldu ve bayağı beğendim gerekli düznlemeler yapılarak tekrarlanması cok iyi olacaktır..
 

Castar7

Kıdemli Üye
Şu tecrübe puanı kategorisine değinmemişim onun hakkında ki düşüncelerimi de belirtiyim. Bence bu hızlı dünyada ki ödülleri gayet makul idi El Gringo verilmesi taraftarı değilim. Sebebi ise eforsuz olması. Neden diyecek olursanız tecrübe puanı konusunda yapmanız gerekenler zaten aşikar. Tecrübe puanı % bonusu veren set giyersiniz İşci karakter klası açarsınız ve merkez ilçe 15 den ne kadar gümüş çalışma var ise dönersiniz. Sonra sabun suyu basıp tekrar edersiniz. Yani ustalık gibi düello gibi kale savaşları ve başarı kategorileri gibi zorlu faktörleri yok yapmanız gereken tek şey 9x çalışma vermek. Hızlı dünyalarda tecrübe kiliseden değil tamamen ilçe 15 den toplanıyor.

Fikrimce eğer kategori olarak zorluk seviyesini sıralayacak olursak.

1- Başarı
2- Düello
3-Kale savaşları (adil rekabet durumunda 2. sırada da yer alabilir.)
4-Ustalık
5-Tecrübe puanı
6-İnşaat olarak

sıralayabiliriz.
 

Jr.Ewing

Üye
TP olayıan gelırsek TP ye külçe verilmesi bile bana göre ABES çek cortez seti ustune ver 9 saat kilise alsana TP bu TP olayında bende ödül aldım 1 SAAT KİLİSE çalısması yapmadım...yani TP ye ödül verilmesi tamammen hata..şahsi fikrimdir

Şunu unutmayalım ki.... kilise çalışması ile TP sıralamasına giremezsin. Kilise çalışmasından bir saatte elde ettiğin TP yi 5 - 10 kez 15 sn çalışması ile geçerler.
 

devilltown

Kıdemli Üye
Şunu unutmayalım ki.... kilise çalışması ile TP sıralamasına giremezsin. Kilise çalışmasından bir saatte elde ettiğin TP yi 5 - 10 kez 15 sn çalışması ile geçerler.
her oyuncunun gunde 16 saat aktıf olup 15 sn kasmasıda ımaknsız kaldıkı son 15 gunde zaten ilk 3 oluşmustu ve kılısede sabıt kaldınız
 

fetih61

Üye
şurayı açarken yine tartışmalar kavgalar görücem diye girmek bile istemiyordum ama tüm yazılanları okudum ve HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDİYORUM gerçekten yazan herkes sağduyulu ve anlayışlı bir şekilde önerilerini ve tavsiyelerini dile getirmişler ben en çok buna sevindim :)

ticaret olayına çok değinen olmuş bence de ticaret olmaması daha iyi olabilir. ustalık için de (biliyorum yönetim için çok uğraştırıcı olur fakat ) yönetime gm kasabası üzerinden ustalık ürünleri verilerek gerekli farklı ustalıkların ürünleri alınabilir.

tp sıralamasının ödülünün iyileştirilmesi bence de iyi olacaktır. ben şahsen en yorucu kategorinin tp sıralaması olduğunu düşünüyorum. strateji falan gerektirmiyor ama sürekli çalışma yapmak kolay birşey değil :)

farklı ödül kategorisi olarak da belki oyun boyunca en fazla para kasan oyuncu en fazla envanter değerine sahip oyuncu gibi kategoriler olabilir (pazar olmaması şartı ile )
 

fetih61

Üye
birde şunu söyliyim mesela normal serverda hasarcı olan arkadaşları el gringo çok cezbetmedi ve çok önem vermediler servera. bence burda iki seçenek olabilir el gringo ya da birlik subayından parça şeklinde
 

Castar7

Kıdemli Üye
birde şunu söyliyim mesela normal serverda hasarcı olan arkadaşları el gringo çok cezbetmedi ve çok önem vermediler servera. bence burda iki seçenek olabilir el gringo ya da birlik subayından parça şeklinde

Birlik subayı işi sakat iş bence kabul edilmez neticede 1 kere satışa sunulmuş ve daha da satışı olmamış bir set. El Gringo yerine alternatiflerimiz ne olabilir ona yakın onları bir araştırmak gerek bence.
 

Jr.Ewing

Üye
her oyuncunun gunde 16 saat aktıf olup 15 sn kasmasıda ımaknsız kaldıkı son 15 gunde zaten ilk 3 oluşmustu ve kılısede sabıt kaldınız
Ne çok dert olmuş beeeee :) son 15 günde 3. olmam da mı sıkıntı yaptı sana?... 16 saat te online olurum 20 saatte... düne kadar TP kasanlar gerçekten hak edenler diyodunuz.. Benim söylediğim bambaşka bişey senin hatalı tespitin için uyardım. Kilise çalışması yaparak TP sıralamasına giremezsin dedim.
 

Jhoni Lesh

Aktif Üye
bence bir daha hizli server felan yapmayin bosu bosuna tr dunyalarinda insanlar bir birine dusman oluyor ellesmeyin sakin sakin oynasin her kes kendi ufacik dunyasinda :) bu hizli dunya cikdi cikali forumlara girmek istemiyor insan kan kokuyor hep forum. satisa getirin alsin kulcesi olanlarki dunyaya takilmayan ugrasmayanlarda var.baya kapis kapis gider.inno kar etmek istemiyor istese her sene yeni set cikarir kulceyle satar.birlik her sene satisa ciksa her sene bol bol alinir keza elgringoda ogle.
 

akin1

Kıdemli Üye
ticaret olayına çok değinen olmuş bence de ticaret olmaması daha iyi olabilir. ustalık için de (biliyorum yönetim için çok uğraştırıcı olur fakat ) yönetime gm kasabası üzerinden ustalık ürünleri verilerek gerekli farklı ustalıkların ürünleri alınabilir.
Bu seçenek yönetim ekibi tarafından da kabul edilirse ticaretin kapalı olduğu bir dünyanın TR oyuncuları açısından daha adil bir ortam oluşturacağına inanıyorum. Bu konuda gerekli ürünler toplanarak destek üzerinden talepte bulunulabilir ve bunun için minimum bir sayı belirlenebilir amacımız yönetim tarafına da minimum düzeyde iş artışı sağlamak olmalı ben bu fikri destekliyorum.
Böylelikle ticaretle besleme iddiaları ve şüpheleride en başından çözülür daha adil ortam oluşur.
 
Üst