• Merhaba Kovboy!
    Forum tartışmalarımıza aktif olarak katılmak veya kendi konu başlıklarınızı açmak için, oyun hesabınıza ek olarak bir forum hesabına ihtiyacınız var.
    BURAYA tıklayarak kayıt olabilirsiniz.

Bilgilendirme Kale Savaşı Düzenlemeleri - Deneme Savaşları

  • Konuyu başlatan DeletedUser10256
  • Başlangıç tarihi

DeletedUser10256

Guest
Merhaba Kovboylar,

Duyurulduğu üzere Versiyon 2.191 ile birlikte yeni kale savaşları düzenlemeleri 31 Ocak Salı günüden itibaren oyunumuza yansıyacaktır.

Yeni kale savaşı düzenlemelerini rahatça test edebilmeniz için 1,2 ve 3 Şubat tarihlerinde Dünya 1 , İstanbul ve Jüpiter sunucularımızda deneme amaçlı Awesomia savaşları açılacaktır..
Kale Savaşı Düzenlemeleri
Savaş başına alabileceğiniz maksimum tecrübe puanını artırdık. Ayrıca, maceracıların, karakter sınıfı özelliği olan 2. isabetten itibaren çekilme formülünde, daha fazla tecrübe puanı alabilmeleri adına, değişik yapıldı.
Artık kazanacağınız Tecrübe Puanı kendi seviyenize göre değil, savaştaki ortalama oyuncu seviyesine göre ölçeklenecektir.

Gelecekte, kale savaşları sırasında Tecrübe Puanı hesaplanma biçiminde daha fazla değişiklik yapılması olasılığı vardır.

Zaman :
Dünya/Tarih01.02.202302.02.202303.02.2023
Dünya 121.3021.3021.30
İstanbul21.0021.0021.00
Jüpiter20.3020.3020.30

Kale savaşı düzenlemelerinin adil ve rahat şekilde oyuncular tarafından tecrübe edilmesi için admin hesaplar tarafından salon sohbet odalarında savunan ve saldıran tarafların sayıları oyunculara bildirilebilecektir.

Yeni kale savaşı düzenlemelerini nasıl bulduğunuzu ve konu hakkındaki öneri ve görüşlerinizi bu başlık altından iletebilirsiniz.
 
Son düzenleme bir moderatör tarafından:

sleeplesslady

Eski Takım Üyesi
Eski Takım Üyesi
Merhabalar,
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki çok net bir açıklamaya biz de sahip değiliz.

Genel olarak biraz açıklamak gerekirse:
Kale savaşlarındaki TP, rakibe ne kadar hasar verirseniz o kadar fazla kazanılıyor. Ancak "Tank" tabir ettiğimiz oyuncuların amacı genelde kendi takımınıdakileri savunmak olduğu için çok fazla TP kazanamıyor. Maceracıların da genel olarak "Tank" görevi yerine getirmesinden dolayı, bu sınıfın daha fazla TP alması için bazı değişiklikler yapıldı.

Maceracılar 2 isabet aldıktan sonra, yine oyuncularımızın tabiriyle "hayalet" durumuna geçiyor ve daha fazla hasar almama (savulma) şansına sahip oluyorlar İşte yeni sistemde bu hayalet olma durumu dikkate alınacak. Yani TP hesabında 2. isabetten sonra, maceracıların bir şekilde emdiği hasar miktarı dikkate alınarak, daha fazla TP alması mümkün olacak.

Genel olarak tüm sınıfların da kale savaşlarından alınabilecak maksimum TP miktarı yükseltildi.

@*SHARAPCHI* alsında kendi kendimize öğreneceğiz derken haklı, biraz da oyuncuların oynayarak değişiklikleri gözlemlemesi ve bizlere geri bildirim vermesini istiyoruz lütfen. Gelen geri bildirimler ile tekrar düzenleme yapılabileceği konusu üzerinde duruldu.
 

DeepFearr

Aktif Üye
Merhabalar,
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki çok net bir açıklamaya biz de sahip değiliz.

Genel olarak biraz açıklamak gerekirse:
Kale savaşlarındaki TP, rakibe ne kadar hasar verirseniz o kadar fazla kazanılıyor. Ancak "Tank" tabir ettiğimiz oyuncuların amacı genelde kendi takımınıdakileri savunmak olduğu için çok fazla TP kazanamıyor. Maceracıların da genel olarak "Tank" görevi yerine getirmesinden dolayı, bu sınıfın daha fazla TP alması için bazı değişiklikler yapıldı.

Maceracılar 2 isabet aldıktan sonra, yine oyuncularımızın tabiriyle "hayalet" durumuna geçiyor ve daha fazla hasar almama (savulma) şansına sahip oluyorlar İşte yeni sistemde bu hayalet olma durumu dikkate alınacak. Yani TP hesabında 2. isabetten sonra, maceracıların bir şekilde emdiği hasar miktarı dikkate alınarak, daha fazla TP alması mümkün olacak.

Genel olarak tüm sınıfların da kale savaşlarından alınabilecak maksimum TP miktarı yükseltildi.

@*SHARAPCHI* alsında kendi kendimize öğreneceğiz derken haklı, biraz da oyuncuların oynayarak değişiklikleri gözlemlemesi ve bizlere geri bildirim vermesini istiyoruz lütfen. Gelen geri bildirimler ile tekrar düzenleme yapılabileceği konusu üzerinde duruldu.
Maceracı klasmanının sorunları bence bir tek kale savaşlarında TP alamamakla bitmiyor. 13 yıl önce verilen özellikler şu an gelinen durumda bence hiç iş yapmıyor tabi bu durum sırf maceracı sınıfına mahsus değil ama maceracı oyun açıldığında setlerin ve pazar sisteminin olmadığı bir oyunda eşya/para üzerine iş yapan bir karakter sınıfıydı şimdi setler sağolsun her sıkıntıyı kökten çözüyor ama maceracı ve işci klasmanına bence bir tık iyileştirme yapılabilir diğer 2 sınıfın dengesini fazla bozmamak kaydıyla.
 

Castar7

Kıdemli Üye
Maceracı klasmanının sorunları bence bir tek kale savaşlarında TP alamamakla bitmiyor. 13 yıl önce verilen özellikler şu an gelinen durumda bence hiç iş yapmıyor tabi bu durum sırf maceracı sınıfına mahsus değil ama maceracı oyun açıldığında setlerin ve pazar sisteminin olmadığı bir oyunda eşya/para üzerine iş yapan bir karakter sınıfıydı şimdi setler sağolsun her sıkıntıyı kökten çözüyor ama maceracı ve işci klasmanına bence bir tık iyileştirme yapılabilir diğer 2 sınıfın dengesini fazla bozmamak kaydıyla.

Sadece Düellocu ve Hasarcı oynuyorum, şahsen bana da soracak olursan İŞCİ ve MACERACI nın kale savaşı bonusları hala daha hala en verimli çalışan özellik olarak belirtebilirim. Bir asker karakteri istediğin kadar tank yap bi şekilde eriyor. Ama aynı tanklığı işçi ve maceracı karaktere entegre ettiğinde çok daha iyi iş yapıyor ve sürekliliği oluyor. Keza işçi karakter aynı şekilde hasar konusunda da gayet verimli eğer ki bonuslarını açarsa her tur takır takır isabet atabiliyor.

Eğer bu konuda bir düzenleme yapılacak ise komple bütün karakterlerin özellikleri yeniden revize yapılmalı yada yeniden tasarlanmalı.
 

sleeplesslady

Eski Takım Üyesi
Eski Takım Üyesi
Maceracı klasmanının sorunları bence bir tek kale savaşlarında TP alamamakla bitmiyor. 13 yıl önce verilen özellikler şu an gelinen durumda bence hiç iş yapmıyor tabi bu durum sırf maceracı sınıfına mahsus değil ama maceracı oyun açıldığında setlerin ve pazar sisteminin olmadığı bir oyunda eşya/para üzerine iş yapan bir karakter sınıfıydı şimdi setler sağolsun her sıkıntıyı kökten çözüyor ama maceracı ve işci klasmanına bence bir tık iyileştirme yapılabilir diğer 2 sınıfın dengesini fazla bozmamak kaydıyla.
Tüm karakter sınıfları ile ilgili çalışmalar bu sene için planlanıyor. Şu anda kale savaşlarını denedikten sonra bize ileteceğiniz geri bildirimleriniz çok önemli.
 

DeepFearr

Aktif Üye
Sadece Düellocu ve Hasarcı oynuyorum, şahsen bana da soracak olursan İŞCİ ve MACERACI nın kale savaşı bonusları hala daha hala en verimli çalışan özellik olarak belirtebilirim. Bir asker karakteri istediğin kadar tank yap bi şekilde eriyor. Ama aynı tanklığı işçi ve maceracı karaktere entegre ettiğinde çok daha iyi iş yapıyor ve sürekliliği oluyor. Keza işçi karakter aynı şekilde hasar konusunda da gayet verimli eğer ki bonuslarını açarsa her tur takır takır isabet atabiliyor.

Eğer bu konuda bir düzenleme yapılacak ise komple bütün karakterlerin özellikleri yeniden revize yapılmalı yada yeniden tasarlanmalı.
Yabancı serverlerde +100 kişiyle savaş yapan birisi olaraktan gerçi şimdi söyleyeceğim bir çok klasmanın ve özelliğin pek sayıyla ilişkisi yok ama alakası olanlara da değineceğim tabi. İlk olarak düellocu klasmanından başlayayım bu klasmanda tank olarak ta oynasan bir ihtimal kritiğini atıp çok güzel işler yapıyorsun yine oyuna dönem, dönem gelen hasar setleriyle + bile basmadan karakter sınıfı işini fazlasıyla yapıyor. Yine asker sınıfı düellodaki avantajını ayrıntılı söylemiyorum bile kale savaşında ister hasarcı ister tank tıpkı işci klasmanı gibi her iki durumda da işe yarıyor. Bizim maceracı klasmanında ise sadece tanklık yapmaya uygunsun onda da Fry, Gringo, Yaz Ruhları gibi setleri edinebileceksin ki iş yapabileceksin. Ben daha hiç bir sunucuda bu setleri olmayıp oyun etkinliklerinden kazanılan ( Hızlı dünya hariç) setlerle iyi bir kale savaşı çıkaran maceracı görmedim. HP bonusu vs hiç bir şey yok zaten bu setler olmadığı taktirde karşına yönetme bonusu ve savaş rütbesi en fazla olan bir düellocu geliyor ilk atışı yapıyor kritik vuramasa bile hatrı sayılır bir miktarda canı kendi başına götürüyor daha doğrusu kos koca savaşta ilk 2 atışı yapan bu örnekteki gibi en az bir kişi kritiği vuruyor ben maceracı kadar özelliği Suistimal edilen bir karakter sınıfı göremiyorum açıkcası yıl olmuş 2023 baksana TP kazanımları bile yeni geliyor :D . Benim D1'de yaptığım savaşlarım sırf 4-5k tp almak için bütün savaşım maceracıyla hasar girerekten geçti...

Madem oyun bu klasmanı sadece tank olarak sundu bari asker sınıfında olduğu gibi 3'er 5'er Saklanma/Tuzak kurma bonusu falan serpiştirsin veya hasar vermek için iyileştirme yapsın.

Bu arada bu konuya merakınız varsa eğer BETA formunu incelemenizi öneririm. Bu konu özellikle 1 yıldır orada oyuncular arasında daha fazla tartışılmaktadır.
 
Son düzenleme:

devilltown

Kıdemli Üye
Ben daha hiç bir sunucuda bu setleri olmayıp oyun etkinliklerinden kazanılan ( Hızlı dünya hariç) setlerle iyi bir kale savaşı çıkaran maceracı görmedim.

deepfear üzdün beni:) hem tank olarak hemde hasarcı olarak D1 de iyibir savaşcı oldugumu iddia ederım
kaynak AWESOMİ savaşları ;)
 

Skyranger

Aktif Üye
Anladığım kadarıyla hasar yada savulma konusunda bir yenilik getirmeyip maceracının cebine birkaç tp sıkıştırıp yollayacaklar savaşa.
 

devilltown

Kıdemli Üye
gerçi TÜRKİYE serverlerinde savaş olayı bitti BU kilise denilen melun çalışma geldiğinden beri kimsenın savaşlara ilgisi kalmadı olan savaşlarda bir kaç kendini bilmez yüzünden içinden çıkılmaz hale döndü..yani ister maceracıya extra %50 TP verilsin ister her karaktere yeni özellikler yüklensın SAVAŞ işi bitmiştir ..
 

DeepFearr

Aktif Üye
Ben daha hiç bir sunucuda bu setleri olmayıp oyun etkinliklerinden kazanılan ( Hızlı dünya hariç) setlerle iyi bir kale savaşı çıkaran maceracı görmedim.

deepfear üzdün beni:) hem tank olarak hemde hasarcı olarak D1 de iyibir savaşcı oldugumu iddia ederım
kaynak AWESOMİ savaşları ;)
Öncelikle ben yazmış olduğum yazımda savaşları genel olarak ele aldım. Awe savaşı bana göre çok farklı bir olay, verdiğiniz hasarın farkındayım çok iyi hasarlar çıkartıyorsunuz ama ben yazmış olduğum yazıda maceracı nın sektirme ( dolayısıyla tank ) bonusundan bahsettim ve Gringo, Fry, Yaz R. setlerinden örnekler verip konuyu öyle şekillendirdim. Hangi servere giderseniz gidin bahsettiğim setler olmadan kule veya surlarda kaç tur duracağınız aşağı yukarı bellidir zaten. Bir diğer konu ise madem hasar dediniz diğer klasmanlardaki oyuncular bizim hasar için yaptıklarımızın yarısını yapsın yine hiç şansımız yok (Seviye, item + çekme, buff, pre bonus .. ) bunların üzerine bizim düştüğümüzün yarısı kadar düşseler bile biri kritik atar, diğeri zaten hedef ıskalamaz , öbürü hem hasarı bir tık fazla olur bir tık da hedef ıskalamaz.
 

devilltown

Kıdemli Üye
tabi bakış açısına göre bu degerlendırıl ben maceracı karakter ıle pek sıkıntı yaşamadım hem etkınlık savaşlarında hemde oyuncuuların savaşında
cok kalabalık bırlıkte oynadıgımız serverden sana bir örnek vereyim MedaNO1 coloradoda bayrakta 81 kişiye karşı 5 tur bayrarta kaldı ve üzerınde bugunki setler değil zapata set vardı yani dedıgın gibi maceracı karakter bıraz sıkıntılı olabılır ama dediğim gibi savaş olmayan bir serverde bana %50 bonus verse ne olur vermese ne olur belkı dedıgın ingiliz serverlerınde bu gereksinim olarak görülmüştür ama bızde cıksss:) ha bakayım geçmiş savaş raporlarını bulursam tank olarakda eski D1 de yaşadıgımız güzel savaşalrdan örnek verırım
 
Awesomia savaşlarında hangi tarafta kaç kişi olduğunu yazarmısınız lütfen. 10-15 kişinin gelceği savaşta zayıf tarafa geçeyimde biraz dengelemeye çalışayım ... Ayrıca bir taraf 10 kişi falan fazlaysa kalabalık tarafa katılımı kapatın lütfen.
 

DeletedUser10256

Guest
01.02.2023 Saat 14.0 İtibariyleSavunanSaldıran
Dünya 1 18 20
İstanbul822
Jüpiter210
 
Üst